|
Undersøkelse
|
Når gjør kangaroo comeback på forumet
|
|
 |
Forum › Ice Cheers Bar › Ice cheersbar › Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten
 |
|
 |
|
Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten
Gå til side 1, 2 Neste
| Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne |
| Av |
Innlegg |
Loong Gull medlem

Ble medlem: Feb 27, 2009 Innlegg: 513
|
Postet: Man Feb 08, 2010 7:58 pm Tittel: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
www.nrk.no/nyheter/kultur/1.6984069
Kanskje det er på tide å rydde opp i eget hus før man kommer med kritikk av pressefriheten i et annet land.
Programmet viste jo ikke annet enn sannheten........
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Changnoi Løpegutt for ice family.

Ble medlem: Sep 02, 2009 Innlegg: 7937 Bosted: Kr.sand
|
Postet: Man Feb 08, 2010 8:33 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
Det er bare det vi tåler ikke sannheten. 
Alle som har vært på en go go bar vet å hva man kan kjøpe. Det kan man gjøre i alle land som har dette.
_________________ Definisjonen på kvalitet er når kunden kommer i retur, ikke varen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
walkman Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 11, 2007 Innlegg: 2746
|
Postet: Man Feb 08, 2010 8:57 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
Interessant de siste avsnittet i brevet fra ambassaden( går ikke å lime inn her):
_________________ Arbeid er den drikkende klasses forbannelse
www.thereligionofpeace.com/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
maipenrai Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 04, 2007 Innlegg: 2831
|
Postet: Man Feb 08, 2010 8:59 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
jeg tar for gitt at oslos taxier står i protest i morgen.
|
|
| Til Toppen |
|
 |
sunanta God forumsvenn

Ble medlem: Sep 20, 2009 Innlegg: 31
|
Postet: Man Feb 08, 2010 9:34 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
Halloen.
En liten komentar til dette styret om Pattaya og jenter. Har lest en gang at det var øvrigheta selv i Thailand som '' fant'' opp dette med Europeere og jenter. Thaiene hadde en tradisjon at ingen man skulle gå til sengs alene om kvelden. Når så europeerne begynte å komme til Thailand for 500 år siden ble denne tradisjonen utført for alt det den var verdt. Men det var vel helst for at myndighetene skulle ha en kontroll på disse. Arrester meg visst dette ikke stemmer. Det var vel omtrent det samme i Bergen med tyskerne i sin tid: Scnaps og damer holdt mannfolkene i ro: I øvregaten låg horehusene i kø, men bare for Hanseatene.
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Loong Gull medlem

|
Postet: Man Feb 08, 2010 9:58 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
| maipenrai skrev: |
| jeg tar for gitt at oslos taxier står i protest i morgen. |
Hva har Oslo taxi med dette å gjøre? er de medeiere i den baren?
|
|
| Til Toppen |
|
 |
walkman Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 11, 2007 Innlegg: 2746
|
Postet: Man Feb 08, 2010 10:33 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
Solidaritet med de som klager på ytringsfriheten, vil jeg tro
.
Synes forøvrig at din overskrift var nokså smakløs i disse tider
_________________ Arbeid er den drikkende klasses forbannelse
www.thereligionofpeace.com/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
eetabong Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Jan 18, 2009 Innlegg: 1321
|
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Postet: Man Feb 08, 2010 10:55 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
TV 2 driver business og den dritten de produserte gir penger i kassa. Bare så rart at det alltid er møkk som selger best. Vi trenger forresten ikke grave særlig dypt før vi finner utav at det er få som virkelig bryr seg om stort sett annet enn drikking, fest og sex under turer til LOS.
Tror noen at det hadde vært like mye blest hvis TV 2 hadde laget et program om risbønder? Nei, det gjør ikke jeg heller. Kikker vi litt på temaer og tråder her på forumet så er det liten tvil om hva som "selger", sjekk f.eks tråden "Jenter" kontra f.eks "Chiang mai".
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Changnoi Løpegutt for ice family.

Ble medlem: Sep 02, 2009 Innlegg: 7937 Bosted: Kr.sand
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Loong Gull medlem

|
Postet: Man Feb 08, 2010 11:16 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
| walkman skrev: |
Solidaritet med de som klager på ytringsfriheten, vil jeg tro
.
Synes forøvrig at din overskrift var nokså smakløs i disse tider |
Jeg synes filmen i seg selv viste på et riktig sett hvordan flere av de store turiststedene i Thailand er, den viser også et riktig bilde hvordan mange som driver barvirksomhet i Thailand oppfører seg.
I turistområder i Thailand trenger man ikke leite etter redlightdistrikter, men man må ofte leite etter en pub eller bar hvor man ikke blir antastet.
Brevet fra thai myndigheter var derimot smakløst, men det hører jo med i kulturen der å overføre skylden til andre i stedet for å gjøre noe med problemet. Når de også skriver at de ønsker kopi slik at de kan bruke den i en eventuell rettsforfølgelse viser de virkelig hvordan de tenker.
|
|
| Til Toppen |
|
 |
laokao Gull dekksgutt på forumet.
Ble medlem: Aug 26, 2007 Innlegg: 2400
|
Postet: Tir Feb 09, 2010 3:55 am Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
| eetabong skrev: |
TV 2 driver business og den dritten de produserte gir penger i kassa. Bare så rart at det alltid er møkk som selger best. Vi trenger forresten ikke grave særlig dypt før vi finner utav at det er få som virkelig bryr seg om stort sett annet enn drikking, fest og sex under turer til LOS.
Tror noen at det hadde vært like mye blest hvis TV 2 hadde laget et program om risbønder? Nei, det gjør ikke jeg heller. Kikker vi litt på temaer og tråder her på forumet så er det liten tvil om hva som "selger", sjekk f.eks tråden "Jenter" kontra f.eks "Chiang mai". |
Nå var ikke dette en TV2 produksjon, men en produksjon fra novemberfilm, som på forhånd var innsolgt hos TV2.
Vi venter dog i spenning på novemberfilms neste storsatsing "Superturisten viser deg hvordan thailand virkelig er", eller "Thailand for mine føtter". 
|
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Postet: Tir Feb 09, 2010 7:42 am Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Stone Ice kaptein på forumet.

Ble medlem: Mai 10, 2008 Innlegg: 3550
|
Postet: Tir Feb 09, 2010 8:01 am Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
_________________ Pyton gis vekk til dyrevenner! Enkel i matveien men liker best gamle griser! |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Postet: Tir Feb 09, 2010 1:53 pm Tittel: Re: Thai ambasaden driver hets av den norske pressefriheten |
|
 Eller Khon Bah Productions  Men helt seriøst. Da jeg får tid så skal jeg sette meg ned og redigere litt, tror jeg kan få til en veldig flott 30-45 minutters reportsaje/dokumentar eller hva vi nå kan kalle det. Har ca. 60 timer råmateriale som stammer fra sånn og si hver eneste krok i LOS, opptakene omhandler det meste også.
Har film fra storbyer med alt mulig rart, stille landsbyer, bråkete landsbyer, store øyer, små øyer, flotte strender, stygge strender, herlige bungalower på stranden, hotellmaskiner type Hilton, historiske plasser, fantastisk natur, møte med all slags raseopphav, arbeidsfolk, lærere, sykepleiere, togkonduktører, båtkapteiner, advokater, ordførere, gateselgere, rike folk, mennesker med makt og uten makt, svindlere, alkoholikere, narkomane++++++++et hav med andre.
Kameraet har vært min beste venn helt siden jeg var 10-12 år og du verden så mye bilder og video jeg har klart å samle på meg. Tror det kan bli morsomt for etterkommerne å se hva den gamle gubben drev med, de vil i alle tilfeller finne mye som omhandler reiser jorden rundt. Så får vi se da om jeg klarer å sette av tid nå fremover. Har redigert 3-4 filmer med godt resultat så langt men drømmer om å få råd til å kjøpe proffutstyr slik at alt går litt fortere og resultatet blir slik jeg ønsker.
Det er faktisk ganske mye arbeid når man sitter med billige datamaskiner og så "henger" dritten plutselig, da er det er like før man kaster maskinen i veggen, spesielt når redigeringen er nesten ferdig. Har en ganske OK maskin nå men det er ikke nok, det blir nyinvesteringer da jeg parkerer meg for godt i LOS(eller kanskje Kambodsja) med tiden.
Er det flere her som er like interessert i foto/video? Som lager bedre filmer enn det vi så på TV 2 her forleden? Kunne vært gøy og utveksle meninger.
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet Du kan ikke legge til filer i dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|
|
|
 |
|
 |
|