|
Undersøkelse
|
Når gjør kangaroo comeback på forumet
|
|
 |
Forum › Ice Cheers Bar › Ice cheersbar › Kjøpe bil i Thailand
 |
|
 |
|
Kjøpe bil i Thailand
Gå til side 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 Neste
| Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne |
| Av |
Innlegg |
Pongpat Æresmedlem ice diamant.

Ble medlem: Jan 19, 2009 Innlegg: 6714 Bosted: City of Happiness
|
Postet: Man Jul 20, 2009 6:41 am Tittel: Kjøpe bil i Thailand |
|
Nå begynner eg og bli lei av bussen, pluss att det er på høg tid og kjøpe bil
Det er lurer på er: Må eg ha noe spesielt visum for og kjøpe bilen? Det er vell ingen problemer og få den i mitt navn.
Eventulle forsikringer: Full kasko?
Eg sa til dama mi att siden hun eiger huse skal bilen stå på meg. Da synes hun virkelig eg var kiniaow  Men deg får bare våge seg 
_________________ Teori er når man vet alt, og ingen ting stemmer.
Praksis er når alt stemmer, og ingen vet hvorfor.
Her blir teori og praksis forent, ingen ting stemmer og ingen vet hvorfor. |
|
| Til Toppen |
|
 |
diesel Gull medlem

Ble medlem: Jun 15, 2009 Innlegg: 586 Bosted: Siam
|
Postet: Man Jul 20, 2009 8:57 am Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
Dersom du har adresse i Thailand, kan du registrere den i ditt navn.
Jeg vil anbefale kasko, ettersom falanger normalt får skylda når det smeller, selv om det ikke er din feil.
Pass på å få boka på bilen (noe ala vognkort.) Noen låner penger på bilen, å da må de levere fra seg boka som sikkerhet.
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Yngve Site Admin

Ble medlem: Okt 03, 2007 Innlegg: 1272
|
Postet: Man Jul 20, 2009 10:09 am Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
.... eige bil i Thailand ? ; - selv har jeg registrer bilen på min kjæreste der, - men har hørt at har du adresse og minimums ettårs visum, kan du registrere den i ditt eget navn.
Kasko; JA - det bør du så absolutt ha, - det finnes - 1 -2 - 3 typer forsikring, må ordnes hos eget selvskap som driver med dette, - om du er uheldig får får IKKE automatisk skylda om du er farang, men selvsagt ønsker de at DU skal betale....- sørg for at du får avtale med forsikrings selskapet at de tar seg av ethvert uhell....så går det bra.
- kan du ikke snakke/forstå thai ? - registere heller bilen på din elskede.
LYKKE TIL - har du ikke kjørt bil i Thailand før ?... bruk litt tid å sett deg godt inn i kjørekulturen deres.... virker som de er "kulturløse" - men har et veldig spesielt kjøre mønster....
Fraråder deg å kjøpe en eldre bil, - de har ikke sans for å ta vare på bilene sine, - og jo eldre,- jo verre....
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Yngve Site Admin

Ble medlem: Okt 03, 2007 Innlegg: 1272
|
Postet: Man Jul 20, 2009 10:11 am Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
UNNSKYLD , jeg kom i skade for å legge inn overstående innlegg om bilkjøp som om det var fra Yngve... - den kommer fra "Appaen"...
|
|
| Til Toppen |
|
 |
diesel Gull medlem

|
Postet: Man Jul 20, 2009 10:16 am Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
Ja, men da kan kjæresten selge bilen, når du ikke er der, å si den ble stjålet eller noe slikt. (Dersom boka står i hennes navn.) Det hender de spiller kort, skylder penger, å gjør slikt.
Du har i prinsipp gitt bort bort bilen. 
|
|
| Til Toppen |
|
 |
knott Sølv medlemsskap

Ble medlem: Jan 03, 2009 Innlegg: 449
|
Postet: Man Jul 20, 2009 10:39 am Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
Hvordan er reglene for å eie motorsykkel i Thailand, er det de samme, at man må ha minimum 1-årsvisum? Kan man også få full kasko på denne, eventuelt hvilke forsikringsselskaper kan anbefales?
Gjelder disse forsikringene om flere personer benytter kjøretøyet som fører??
|
|
| Til Toppen |
|
 |
diesel Gull medlem

|
Postet: Man Jul 20, 2009 10:48 am Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
Reglene er de samme som for bil. Skal andre kjøre den blir det dyrere. Dessuten kommer det ann på alder etc. Du bør absloutt ha kasko.
Dessuten kommer det ann på hvor stor sykkelen er. Det er ikke noe A-4 svar her dessverre.
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Appaen Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 31, 2007 Innlegg: 1692
|
Postet: Man Jul 20, 2009 12:17 pm Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
... til "diesel"
- samme som i Norge, den som står oppført som eier av bilen kan selvsagt selge den....
I prinsippet har du IKKE gitt bort bilen, men som en ærlig person du er - stoler du på et annet menneske, - samme som i Norge....
PS; jeg stoler ikke et døyt mer på en nordmann en på en thai.... = samme samme...
- men åpenhet og ærlighet gjelder der som her hjemme.
- jente i Norge må slutte å tro de er så mye bedre.... (de er heller verre)....
|
|
| Til Toppen |
|
 |
diesel Gull medlem

|
Postet: Man Jul 20, 2009 12:28 pm Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
| Appaen skrev: |
... til "diesel"
- samme som i Norge, den som står oppført som eier av bilen kan selvsagt selge den....
I prinsippet har du IKKE gitt bort bilen, men som en ærlig person du er - stoler du på et annet menneske, - samme som i Norge....
PS; jeg stoler ikke et døyt mer på en nordmann en på en thai.... = samme samme...
- men åpenhet og ærlighet gjelder der som her hjemme.
- jente i Norge må slutte å tro de er så mye bedre.... (de er heller verre).... |
I prinsippet kan den som står som eier av bilen selge den, uten noen kan nekte ham/henne det. Står den i ditt navn, er bare du som kan selge den.
Det gjelder å kjenne dem man har å gjøre med. Ikke lurt å kjøpe ny bil, å sette den i navnet på ei bar-dame noen har kjent i 14 dager. Det er det dessverre noen som gjør, tro det eller ei. 
|
|
| Til Toppen |
|
 |
laokao Gull dekksgutt på forumet.
Ble medlem: Aug 26, 2007 Innlegg: 2400
|
Postet: Man Jul 20, 2009 1:31 pm Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
| diesel skrev: |
| Ja, men da kan kjæresten selge bilen, når du ikke er der, å si den ble stjålet eller noe slikt. |
Spiller vel ikke noen rolle hvem som står som eier av bilen om den likevel skal meldes stjålet?
Om dama har førerkort og det likevel skal tegnes kasko ser jeg ikke problemet med å sette bilen på henne.
Blir jo ihvertfall en god grunn for å skaffe seg festsjåfør (HA!...det er DIN bil, så bare hopp inn og kjør!) 
|
|
| Til Toppen |
|
 |
eetabong Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Jan 18, 2009 Innlegg: 1321
|
Postet: Man Jul 20, 2009 2:25 pm Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
Kontakt myndighetene i Thailand og få riktige opplysninger om hva som kreves av en utenlandsk statsborger i forbindelse med bilkjøp og bli stående registrert som eier. Det er i alle tilfeller hit inntil ikke noen som har gitt riktige opplysninger her på forumet, man trenger bl.a IKKE 1 års visum.
Skriv ALDRI bilen på kjæresten/samboeren/ektefellen, det er og be om problemer.
|
|
| Til Toppen |
|
 |
knott Sølv medlemsskap

Ble medlem: Jan 03, 2009 Innlegg: 449
|
Postet: Man Jul 20, 2009 3:05 pm Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
| eetabong skrev: |
Kontakt myndighetene i Thailand og få riktige opplysninger om hva som kreves av en utenlandsk statsborger i forbindelse med bilkjøp og bli stående registrert som eier. Det er i alle tilfeller hit inntil ikke noen som har gitt riktige opplysninger her på forumet, man trenger bl.a IKKE 1 års visum.
Skriv ALDRI bilen på kjæresten/samboeren/ektefellen, det er og be om problemer. |
Det var også dette med 1 årsvisum jeg reagerte på, har aldri hørt om dette før.
Har planer om å spleise på motorsykkel eller kanskje bil, med en kompis som har hus i Thailand, for å få et kjøretøy med skikkelig forsikring. Hvilke myndigheter/kontor er det som kan gi korrekte opplysninger angående dette i Thailand?
|
|
| Til Toppen |
|
 |
eetabong Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Jan 18, 2009 Innlegg: 1321
|
|
| Til Toppen |
|
 |
maipenrai Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 04, 2007 Innlegg: 2831
|
Postet: Man Jul 20, 2009 4:12 pm Tittel: Re: Kjøpe bil i Thailand |
|
Hva er vitsen med å gifte seg med en person man ikke stoler 100% på?
|
|
| Til Toppen |
|
 |
hd1450 Gull medlem

Ble medlem: Jan 21, 2008 Innlegg: 720
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet Du kan ikke legge til filer i dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|
|
|
 |
|
 |
|