| Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne |
| Av |
Innlegg |
Pongpat Æresmedlem ice diamant.

Ble medlem: Jan 19, 2009 Innlegg: 6697 Bosted: City of Happiness
|
Postet: Man Feb 08, 2010 10:10 am Tittel: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
Eg ble oppringt i går av en venn.
Han hadde igjen en kompiss som alltid brukte og bestille Thailandsturen på Kastrup. København-Bangkok. Om han måtte fly fra foreksempel Vigra- københavn på egen billet, eller oslo-kjøbenhavn på egenbillet. Så ny billett derfra og bangkok. Sparte han mye penger på dette.
Min venn spurte om dette var mulig? Eg synes også dette hørtes ganske rart ut, og hadde ingen tro på dette.
Idag reiser eg fra: Molde- oslo-Frankfurt-Bangkok. Tur retur 10 000kr
Om eg hadde bestilt billetter hvær for seg: Først molde oslo: 1200kr. oslo frankfurt 2000kr = 3200 tur retur frankfurt. Så om biletten er mindre en 7000 kr fra frankfurt Bangkok tur retur. Så er det penger og hente. Endel mere styr, men om man kan spare 2000 og mere på dette, hvorfor ikkje ?
_________________ Teori er når man vet alt, og ingen ting stemmer.
Praksis er når alt stemmer, og ingen vet hvorfor.
Her blir teori og praksis forent, ingen ting stemmer og ingen vet hvorfor. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Changnoi Løpegutt for ice family.

Ble medlem: Sep 02, 2009 Innlegg: 7784 Bosted: Kr.sand
|
Postet: Man Feb 08, 2010 11:49 am Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
Men vet du om billetten koster så mye mindre fra Frankfurt til Bangkok? 
Jeg synes dette virket litt for mye styr. Bare for å spare noen penger. Kanskje du også må vente mye lengre på hver enkel flyplass?
Men vist det er enklere enn det jeg trur så hvorfor ikke.
_________________ Definisjonen på kvalitet er når kunden kommer i retur, ikke varen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kangaroo Velkommen som member of the ice family.

Ble medlem: Jan 12, 2009 Innlegg: 10001 Bosted: Langt W i hava....
|
Postet: Man Feb 08, 2010 11:54 am Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
En bekjent av meg kjøper alltid billetten sin fra Stockholm....3000-5000 for billetten.
_________________ "skal godt snakkes,før det er jevngodt med å holde kjeft......" |
|
| Til Toppen |
|
 |
kangaroo Velkommen som member of the ice family.

Ble medlem: Jan 12, 2009 Innlegg: 10001 Bosted: Langt W i hava....
|
Postet: Man Feb 08, 2010 11:56 am Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
| kangaroo skrev: |
| En bekjent av meg kjøper alltid billetten sin fra Stockholm....3000-5000 for billetten. |
Bruker bonuspoengene sine på AAlesund-Oslo-Stockholm strekningen....
_________________ "skal godt snakkes,før det er jevngodt med å holde kjeft......" |
|
| Til Toppen |
|
 |
maipenrai Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 04, 2007 Innlegg: 2831
|
Postet: Man Feb 08, 2010 4:15 pm Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
Jeg har sjekket endel ganger kun køben bkk, og det lønner seg ikke.
ellers fikk jeg bonustur til jul i dag, 2700,- i avgifter... 
|
|
| Til Toppen |
|
 |
omgtwins Sølv medlemsskap

Ble medlem: Jun 03, 2009 Innlegg: 401
|
Postet: Man Feb 08, 2010 4:29 pm Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
feil tråd,sorry
|
|
| Til Toppen |
|
 |
airbusfan Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 07, 2007 Innlegg: 1317
|
|
| Til Toppen |
|
 |

|
|
| Til Toppen |
|
 |
walkman Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 11, 2007 Innlegg: 2702
|
Postet: Man Feb 08, 2010 4:59 pm Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
9700,. NOK til LOS den 17.02- fra SVG med SAS/ Thai . ut fra Oslo og hjem via CPH
_________________ Arbeid er den drikkende klasses forbannelse
www.thereligionofpeace.com/ |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
|
| Til Toppen |
|
 |

|
|
| Til Toppen |
|
 |
Phetchabun Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Jan 12, 2009 Innlegg: 2108
|
Postet: Man Feb 08, 2010 6:02 pm Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
Da eg bestillte biletter for ca 2-3 uker siden sparte eg godt over 2000 kr med å bestille bilett fra oslo-bkk og egne biletter vigra-oslo
_________________ Har alltid rett etter en øl eller to!!!!!!! |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Postet: Man Feb 08, 2010 6:17 pm Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
| Phetchabun skrev: |
| Da eg bestillte biletter for ca 2-3 uker siden sparte eg godt over 2000 kr med å bestille bilett fra oslo-bkk og egne biletter vigra-oslo |
ja, jeg tok kontakt med sunquest på lørdag... faren med å bestille separate billetter er jo om ene flyet er forsinket, + at du ikke får sjekket inn bagasjen helt fram
_________________ Arbeid er den drikkende klasses forbannelse
www.thereligionofpeace.com/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pongpat Æresmedlem ice diamant.

Ble medlem: Jan 19, 2009 Innlegg: 6697 Bosted: City of Happiness
|
Postet: Man Feb 08, 2010 6:17 pm Tittel: Re: Triksing med billetter og reiseruter. |
|
ikkje verst phetchabun.
_________________ Teori er når man vet alt, og ingen ting stemmer.
Praksis er når alt stemmer, og ingen vet hvorfor.
Her blir teori og praksis forent, ingen ting stemmer og ingen vet hvorfor. |
|
| Til Toppen |
|
 |
namkong Helt fersk.

Ble medlem: Des 30, 2007 Innlegg: 9
|
|
| Phetchabun skrev: |
| Da eg bestillte biletter for ca 2-3 uker siden sparte eg godt over 2000 kr med å bestille bilett fra oslo-bkk og egne biletter vigra-oslo |
Hvordan klarer du å spare over 2000 kr. når tillegget for å fly fra Ålesund er på 610,- ?
| Sitere:: |
| Tillegg for reise fra Ålesund/Haugesund/Kristiansand/Molde/Trondheim: NOK 610,- |
www.thaiairways.no/TIL...irways.htm
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|