Hovedmeny
 Hjem Fellesskap Medlemmer Forum
 Forum
 Søk Web
Annonser
Icecheersbar Chat

Undersøkelse
Når gjør kangaroo comeback på forumet

Resultat :: Avstemninger

Stemmer: 11
Kommentarer: 1
Dagens Kurs

Sjekk dagens kurs
Forum › Ice Cheers Bar › Ice cheersbar › Ulykker i Thailand.

Ulykker i Thailand.
Gå til side 1, 2  Neste
Start Nytt Emne   Svar på Emne   Utskriftsvennlig side     Forum Hovedsiden -> Ice cheersbar
Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne  
Av Innlegg
Appaen
Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 31, 2007

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 1:53 am    Tittel: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

..
- Noen som vet hvor mange ulykker på thailandske landeveier det er hver uke/måned/år ?
- Dinnes det noen stastistik over vilken grupper som er mest inblandet i ulykker av henholdsvis motorsykkel - bil ?
Til Toppen
Pongpat
Æresmedlem ice diamant.

Ble medlem: Jan 19, 2009

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 6:45 am    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Det vet eg ikkje. Hørte att det var 2 som døde hvær dag i trafikken i Pattaya, og 60 hvær dag i Bangkok. Eneste eg har hørt.

Ellers så var det vell 1400 dødsfall dagli i nyttårsfeiringen. Var vell mye alkohol og trafikk. Så va om vi halver det. Kan det stemme da? 6-700 pr dag? Ikkje vet eg, bare en vill gjetting. Noen som har noen tall?

Når eg er litt på ferie rundt i isan området. Er vi gjerne 16 stk på en picupp, det er ikkje noe uvanlig syn og se. Så om bilen vår hadde kommet i en ulykke. Blir det fort mange dødsfall, i en smell

Til Toppen
eetabong

Ble medlem: Jan 18, 2009

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 7:22 am    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Offisielle tall på omkomne i mopedulykker i Thailand er ca. 27/dag. Vet imidlertid at alt blir pyntet på så tallet er nok høyere.
Til Toppen
Appaen

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 9:11 am    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

eetabong skrev:
Offisielle tall på omkomne i mopedulykker i Thailand er ca. 27/dag. Vet imidlertid at alt blir pyntet på så tallet er nok høyere.

- ? - hvorfor kaller dere det "moped" her i Thailand, opg lett-motorsykkel i Norge ?
- PS; "Motorsykkel" med intill 50 ccm kalles moped i norge, - de over kalles motorsykkel, - hvor for ikke bruke samme benevnelsen når vi er her ?
- jeg bare undrer.....
(noen som har svar på det også ?)
Til Toppen
Changnoi
Løpegutt for ice family.

Ble medlem: Sep 02, 2009

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 12:16 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Du sier det nesten selv her. Det som skiller disse fra hverandre er. Moped er 50 cm³ ca egenvekt 100 kilo. En lett motorsykkel slagvolum på høyst 125 cm³. Tung motorsykkel er da større slagvolum.

Eetabong snakker vel om mopeder fordi det er vel dem det er mest av i Thailand? Og utgjør flest ulykker antar jeg.
Rett meg vist jeg tar skrekkelig feil her.

Ble medlem: Jan 18, 2009

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 12:57 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Jeg kaller de mopeder/scootere og i den kategorien regner jeg inn alle disse Honda Dream, Click, Wave osv. Samme med Yamaha, Suzuki m.v. Det er disse det er flest av og det er førerne av disse som skaper ulykker. Førerne har liten eller ingen opplæring, dessuten kjører veldig mange gutter/menn ofte omtåket av diverse rusmiddler.

Det er få ulykker med tung MC men så er det heller ikke på langt nær så mange ute i trafikken, førerne av tung MC har som oftest bra opplæring, er voksne og fornuftige og kjører sjeldent påvirket av rusmiddler. Nå vil noen sikkert ymte frempå om at MC-gjengene i LOS drikker og kjører men den påstanden tar jeg med en klype salt, tviler på at mange gjør det.
Til Toppen
Geiro
Site Admin
Site Admin

Ble medlem: Nov 01, 2007

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 1:55 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Mopeder kan jeg ikke huske å ha sett noe mye av i Thailand, men derimot lett motorsykkel som 100 og 125 cc er det nok av..

Men jeg sier moped jeg også Smil

Site Admin
Site Admin

Ble medlem: Nov 01, 2007

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 1:57 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

www.perhenrik.com/2009...ikken.html

Ice kaptein på forumet.

Ble medlem: Mai 10, 2008

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 2:39 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Man sier vel moped siden de ser ut som mopeder! Vink

Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Aug 26, 2007

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 2:40 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Har vært med i en trafikkulykke i Thailand siden 1992, og fem i norge siden 1974, så statistisk er Thailand sikrere, ihvertfall for meg Vink
Til Toppen
Stone
Ice kaptein på forumet.

Ble medlem: Mai 10, 2008

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 2:41 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

eetabong skrev:
Jeg kaller de mopeder/scootere og i den kategorien regner jeg inn alle disse Honda Dream, Click, Wave osv. Samme med Yamaha, Suzuki m.v. Det er disse det er flest av og det er førerne av disse som skaper ulykker. Førerne har liten eller ingen opplæring, dessuten kjører veldig mange gutter/menn ofte omtåket av diverse rusmiddler.

Det er få ulykker med tung MC men så er det heller ikke på langt nær så mange ute i trafikken, førerne av tung MC har som oftest bra opplæring, er voksne og fornuftige og kjører sjeldent påvirket av rusmiddler. Nå vil noen sikkert ymte frempå om at MC-gjengene i LOS drikker og kjører men den påstanden tar jeg med en klype salt, tviler på at mange gjør det.

En nordmann som jeg kjente kjørte tung MC i Pattaya, ofte påvirket av alkohol, død i ulykke i fjor. Der er ofte promille i bildet også ved ulykker med tung MC, men det er selvsagt langt færre ulykker siden der er få store sykler i forhold til alle de små.

Velkommen som member of the ice family.

Ble medlem: Jan 12, 2009

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 2:42 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Lett motorsykkel i Norge er jo litt større utseendemessig enn en 50 kubikk moped.

I Thailand ser jo en 125 kubikk ut som en 50kubikk i Norge.

derfor kaller også jeg det moped Rekke tunge

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 2:43 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Changnoi skrev:
Du sier det nesten selv her. Det som skiller disse fra hverandre er. Moped er 50 cm³ ca egenvekt 100 kilo. En lett motorsykkel slagvolum på høyst 125 cm³. Tung motorsykkel er da større slagvolum.

Eetabong snakker vel om mopeder fordi det er vel dem det er mest av i Thailand? Og utgjør flest ulykker antar jeg.

- OK; du ber om å bli retta om du tar feil; - JA, du tar nok feil, - det finnes så absolutrte nesten IKKE mopeder i Thailand.
- Det finnes så absolutt mest lett-motorsykler i Thailand ( håper det ikke faller altfor mange tungt for brystet at man bruker riktig benevnelse på disse kjøretøyene her, - uten å blande inn den norske benevnelsen; moped)
Til Toppen
Changnoi
Løpegutt for ice family.

Ble medlem: Sep 02, 2009

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 2:51 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Appaen skrev:
Changnoi skrev:

- OK; du ber om å bli retta om du tar feil; - JA, du tar nok feil, - det finnes så absolutrte nesten IKKE mopeder i Thailand.
- Det finnes så absolutt mest lett-motorsykler i Thailand ( håper det ikke faller altfor mange tungt for brystet at man bruker riktig benevnelse på disse kjøretøyene her, - uten å blande inn den norske benevnelsen; moped)

Da bøyer jeg meg i støvet. Jeg trudde spørsmålet ditt hva var forskjellen på moped og lett motorsykkel. Trist
Jeg er ikke ekspert på hva som kjøres mest av i Thailand. Der kan heller dem som bor der fast vite bedre enn meg.

Æresmedlem ice diamant.

Ble medlem: Jan 19, 2009

InnleggPostet: Tir Mar 09, 2010 3:35 pm    Tittel: Re: Ulykker i Thailand. Svar med Sitat

Eg sier som thaierne motorbike og big motorbike Vink

Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Emne   Svar på Emne   Utskriftsvennlig side     Forum Hovedsiden -> Ice cheersbar Alle klokkeslett er GMT
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan ikke legge til filer i dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet

Design og hosting : GetOnline.no
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy