Hovedmeny
 Hjem Fellesskap Medlemmer Forum
 Forum
 Søk Web
Annonser
Icecheersbar Chat

Undersøkelse
Når gjør kangaroo comeback på forumet

Resultat :: Avstemninger

Stemmer: 11
Kommentarer: 1
Dagens Kurs

Sjekk dagens kurs
Forum › Ice Cheers Bar › Ice cheersbar › Nyheter fra Norge.

Nyheter fra Norge.
Gå til side 1, 2  Neste
Start Nytt Emne   Svar på Emne   Utskriftsvennlig side     Forum Hovedsiden -> Ice cheersbar
Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne  
Av Innlegg
Appaen
Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 31, 2007

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 8:45 am    Tittel: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

- Jeg leser litt nyheter fra Norge, men stortsett bare de jeg finner her på forumet.
- I dag leser jeg at noen vil ha "frem med sigarettene igjen, - andre vil forby 10-pakninger.
Er det dette de får topplønn for de som er valgt av folket ?
- kanskjer bedre vi forlanger "bort med heile rukla" !!!
PS; Jeg gruer meg til hjemreisa ......
Til Toppen
Stone
Ice kaptein på forumet.

Ble medlem: Mai 10, 2008

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 8:53 am    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

De som vil ha sigarettene frem i butikkhyllene er Philip Morris fra USA som tar Staten Norge til sak i rettsystemet i Norge, og da for å få omgjort denne loven som ble vedtatt for å skjule sigarettene.

Det andre du trekker frem er helsedirektoratet som vil forby 10-pakninger og øke aldersgrensen på røyk til 20 år. Grunnen er at andelen yngre røykere stiger!

Hva koster forresten 20 prince i Norge nå? Her røyker jeg kun Winston til 2,50 kr pr pakke.... Vink

Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 31, 2007

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 8:56 am    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Stone skrev:
De som vil ha sigarettene frem i butikkhyllene er Philip Morris fra USA som tar Staten Norge til sak i rettsystemet i Norge, og da for å få omgjort denne loven som ble vedtatt for å skjule sigarettene.

Det andre du trekker frem er helsedirektoratet som vil forby 10-pakninger og øke aldersgrensen på røyk til 20 år. Grunnen er at andelen yngre røykere stiger!

Hva koster forresten 20 prince i Norge nå? Her røyker jeg kun Winston til 2,50 kr pr pakker....;)

Takk for nyhets-opplysningen, - må innrømme at jeg ikke leser stort annet enn overskriftene i "uvesentlige" nyheter.
- Kunne tenke meg at all røyking ble forbudt, - ser INGEN idè i å pakke in noe rusk å så sette fyr på det, for å dra drittrøyken ned i lungene.
Til Toppen
Pongpat
Æresmedlem ice diamant.

Ble medlem: Jan 19, 2009

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 8:57 am    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Ja det var en eller annen tobaksgigant som ville saksøke Norge pga att dem gjemte vekk tobakk og sigaretter, og dermed solgte mindre.

Ifølge helsevesenets statestikker stemte det att det ble mindre solgt nå en før. Noe eg synes virker veldig pussig, om noen drar på butikken for og kjøpe røyk. Tror eg neppe dem slutter bare fordi røyken er plasert i ett skap Rekke tunge hehe. Mye rare lover.

Ellers siste nytt fra nav: Dem har nå gjort en undersøkelse som viser att 90% av de som er på uføretrygd vil ikkje tilbake i arbeid igjenn. Så nå skal dem gjøre det ennå vanskeligere og få uføretrygd. Så nå er det nesten umulig!

Akkurat det siste du skriver var direkte skremmende. Leste at det er mellom 70-80 000 mennesker i Norge som hvert år søker uføretrygd. Klart at de må stramme inn dette! MEN, da må NAV slutte å plassere arbeidsledige i alderen 63-67 år over i uføregruppen!

Til Toppen
Pongpat
Æresmedlem ice diamant.

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 8:58 am    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Kan tenke meg att en 20 pakkning ikkje er langt fra 80 kroner i Norge nå.

Kan ikkje forstå att røykerne skulle bli yngre av denn grunn. Dem får jo bare eldre folk til og kjøpe til seg .)

Til Toppen
Stone
Ice kaptein på forumet.

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 9:15 am    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Fra Appaen:

Takk for nyhets-opplysningen, - må innrømme at jeg ikke leser stort annet enn overskriftene i "uvesentlige" nyheter.
- Kunne tenke meg at all røyking ble forbudt, - ser INGEN idè i å pakke in noe rusk å så sette fyr på det, for å dra drittrøyken ned i lungene.

Der er mye som kunne blitt forbudt om Norge ville gjøre det og det er mye dritt vi drar ned i lungene hver eneste dag, eksos blant annet. Men er ikke uenig i at røyk er noe dritt. Bare synd at jeg ikke tenkte slik når jeg var 13 år.

Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Aug 26, 2007

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 10:28 am    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Saksøke norge ja, kanskje de har fått ideen fra afrika?
Til Toppen
Stone
Ice kaptein på forumet.

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 10:44 am    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

laokao skrev:
Saksøke norge ja, kanskje de har fått ideen fra afrika?

Kan ikke huske å ha sett at de krever penger. Kun at loven skal oppheves. hvis de klarer å få gjennomslag for dette vil det også medføre at hele EU må åpne 'skapene' sine.

Æresmedlem ice diamant.

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 3:17 pm    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Hørte det på radioen att det ville saksøke Norge. Men ingen summ (ennå)

Hehehe, ja mulig en ide dem har fådt ifra Afrika Rekke tunge

Til Toppen
Changnoi
Løpegutt for ice family.

Ble medlem: Sep 02, 2009

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 4:05 pm    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Eller på grunn av alle rettssaker de har hatt i USA. De og andre store tobakk giganter må ut med milliarder av $ hvert år vist man får kreft av røyken deres. Slik er den Amerikanske lov.
Men den loven gjelder ikke i andre land i verden.

Helt enig med Appaen. Forby driten ingen har noe godt av det allikevel. Jeg har selv røykt siden jeg gikk i barneskolen. Men har nå klart å slutte med det.

Ice kaptein på forumet.

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 4:10 pm    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Changnoi skrev:
Eller på grunn av alle rettssaker de har hatt i USA. De og andre store tobakk giganter må ut med milliarder av $ hvert år vist man får kreft av røyken deres. Slik er den Amerikanske lov.

Helt enig med Appaen. Forby driten ingen har noe godt av det allikevel. Jeg har selv røykt siden jeg gikk i barneskolen. Men har nå klart å slutte med det.

Så siden du har sluttet med det så bør det forbys? Hva med alkohol? Jeg sluttet med det før jeg flyttet til Asia. Det bør og må også forbys i Norge.

Løpegutt for ice family.

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 4:17 pm    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Stone skrev:
Changnoi skrev:

Så siden du har sluttet med det så bør det forbys? Hva med alkohol? Jeg sluttet med det før jeg flyttet til Asia. Det bør og må også forbys i Norge.

Helt enig. Men vi starter først med røyken kan jo ikke ta alt på en gang...!

Løpegutt for ice family.

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 4:30 pm    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Det at jeg selv er så imot røyk er fordi jeg ble syk av det. Jeg kan ikke forsvare røyk uansett da det ikke er noe sunt i det hele tatt. Jeg vil heller ikke forsvare alkohol men det er ikke så skadelig som røyk vist vi sammenligner det. Og da tenker jeg i små mengder og måtehold.

Men slik er det ikke med røyk. Det skader også mennesker rundt seg med passivrøyking. Det er også mye lettere å bli avhengig av røyk en med alkohol og da er det vanskelig å røyke med måtehold. Som f.eks klarer du deg med en røyk i mnd tvilsomt? Det går fint med alkohol.

Ble medlem: Aug 26, 2007

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 5:06 pm    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Jeg har lenge sagt at man bør forby både alkohol og tobakk i norge, selv om jeg både røyker og drikker selv.
Man har brukt milliarder på milliarder i norge på å få folk til å slutte å røyke.
Man har kommet frem til at staten vil spare milliarder hvert eneste år om folk slutter å røyke.
ALLE vet at det er helseskadelig å røyke, og man skader ikke bare seg selv, men også sine omgivelser.
Man stigamtiserer røykere, forskjellsbehandler dem og ser ned på dem.
Man beskylder røykere for å svindle fra sine arbeidsgivere.

Så hvorfor ikke forby det?
(De samme argumentene gjelder forøvrig også m.t.p. alkohol foruten den siste)
Til Toppen
walkman

Ble medlem: Okt 11, 2007

InnleggPostet: Ons Mar 10, 2010 5:43 pm    Tittel: Re: Nyheter fra Norge. Svar med Sitat

Stone skrev:
Changnoi skrev:

Og så tar vi og skattlegger fedme og feil livstil med 20 % ekstra skatt for hver kilo over "normalvekt" for alle vet jo at fedme og dårlig livsstil fører til store økte kostnader på helsebusjettene.

www.thereligionofpeace.com/
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Emne   Svar på Emne   Utskriftsvennlig side     Forum Hovedsiden -> Ice cheersbar Alle klokkeslett er GMT
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå til:  
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
Du kan ikke legge til filer i dette forumet
Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet

Design og hosting : GetOnline.no
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy